”Jakelupäivystys. Vai niin kävi. Mitäs sitten?”

Minun kohtalokseni on koitunut sanomalehti. Aikaisemmin se tuotiin valmiiksi saunansytykkeeksi rutattuna. Tänään jakaja tekikin sitten oharit, eikä jaksanut pysähtyä laatikollani. Onhan se hirveää pysäytellä autoa sadan metrin välein. Juurihan hän pysähtyi naapurin laatikolla ja jätti siihen lehden. Ymmärrän hyvin jakajaamme. Eihän autokaan kestä tuollaista joka postilaatikolla pysähtelyä. Naapuri kertoi, ettei tämä jakaja jaksa joka aamu heidänkään laatikolla pysähtyä.

Onneksi eilen tuli lehti ja siitä löytyi jakelupäivystyksen numero. Siihen saa kertoa jakeluhäiriöistä. Niinpä soitin ja kerroin. Tulos on hyvin lyhyesti sanottuna ”Vai niin”. Sanoihan tämä neitokainen, että joku virhe on varmaan tapahtunut jakajalle. Hän sanoi, että jakaja on varmaan nukkumassa, joten vaikea on järjestää asiaa. Niin minäkin olisin nukkumassa, jos olisin aamuyöstä lähtenyt satunnaisjakelulle. Olihan kello jo lähes seitsemän, joten nukuttava sitä on. Lupasi neitokainen yrittää soittaa jakajalle, mutta epäili puhelimen olevan kiinni. Varmaan olikin, sillä ei ainakaan tähän hetkeen ole aviisia ilmestynyt. Eipä sotkeudu vahakangas painomusteeseen.

Taidan maksaa lehtilaskuni tästä lähtien myös satunnaisesti. Olisipa tällä medialla näköislehti niin tulostaisin itse. Säästyisi painokoneet ja jakajan pysähtelyt. Onhan se hyvä, että on jakelupäivystys, joka edes vastaa puhelimeen. Älkää vaan lopettako hänen työtään tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Hän ei tuhlaa rahojanne järjestämällä asiakkaallenne lehteä. Säästätte turhan lisäkuljetuksen ja yhden lehden.

Mitäs jos kaikki muutkin päivystäjät toimisivat samalla tyylillä. ”Vai niin.” Kiva olisi soitella poliisille, palokunnalle, vesilaitokselle ja sähkölaitokselle. Sieltä vaan todettaisiin, että sellaistako on tapahtunut. Mitäs sitten?

 

 

6 kommenttia artikkeliin “”Jakelupäivystys. Vai niin kävi. Mitäs sitten?””
  1. avatar Merja sanoo:

    Hyvän palvelun merkki: Aha, Oho, Jaa..

    Hesari hyvittää aina ruhtinaallisesti myöhästyneet numerot, vähintään tuplana kirvelevään tappioon nähden. Sillä yksi suuri kirvely tulee, jos EI ole aamulehteä kahvin vieressä!!! Koko päivä on pilalla.
    Mietinkin tässä juuri, miksi ei naapuri auttanut?? Onko aamulehti liian henkilökohtainen asia? Minä ainakin veisin aviisin naapurille jahka ensin itse lukisin.
    Aikoinaan kun asuin Helsingissä ja olin vähävarainen, hain lehden jakelulaatikosta suoraa. Siellä oli aina ylimääräisiä numeroita. Opintotukea, päättelin tuolloin.

    Toivotaan hyvin taiteltuja lehtiä jatkossa oikeaan osoitteeseen!

  2. avatar Ilkka Iivari sanoo:

    Kyllä se toimitettiin tänään, joten kiitos vaan sille jakelupäivystyksen tytölle, että hoiti edes näin. Olisko tuon asian voinut kertoa jo eilen, että huomenna tulee.

    Onhan tässä hyvä terveyspoliittiinen toimintatapa, josta Pekka Puska iloitsisi. Lihomiseen taipuville ei tuoda perjantain lehteä, jossa on ruokakauppojen tarjoukset. Tällainen tanakkuteen taipuvainen kun lihoo pelkällä suuren marketin ruokamainoksen lukemisella jo kilon.

    Naapurini on aivan superhyvä, mutta minä poistuin niin nopeasti, ettei varmaan ehtinyt edes tarjota lehteään.

    Hyvä, että edes satamakaupunkimme lehtitalo korvaa puuttuvat numerot. Tällaista immateriaalista nautintoa kuin lehteä aamukahvin yhteydessä ei voi korvata millään. Sinä päivänä ei poutaa tule. Onneks pääsi metsään rauhoittumaan.

    Toivottavasti huomenaamulla on tämä paikallislehdykkä ja Hesari tarjolla, sillä jos ei, niin sit joutuu pyyhkimään Serlaan.

    Ilma on kaunis ja sauna odottaa, joten ihan hyvin menee

  3. avatar S II sanoo:

    Hienoa, että saatte lehtenne saman päivän aikana. Täällä uuden kaupungin maaseudulla keskellä peltojen savisten purraan hammasta, jos jakaja on unohtanut tai hukannut nimikoidun lehtemme. Lehti kyllä lähetetään meille, mutta seuraavana päivänä. On muuten erittäin typerää lukea vanhaa lehteä. Ai, miten se eroaa muista päivistä HäSa:n kohdalla? Ei mitenkään.

    Meillä luettaisiin mieluimmin Aamulehteä. Siinä on enemmän uutisia Hämeenlinnan asioista kuin tässä paikallisessa ja asioita käsitellään fiksummin. Ko. lehti vain sattuu tulemaan sattuneesta syystä päiväpostissa ja viikonlopun lehdet maanantaina. Kiitos paikallislehden jakeluhinnaston.

    Kaiken kaikkiaan palveluhalukkuus on heikkoa ja tylyä. Ei kukaan jakelupäivystäjää (rouva muuten) syytä siitä, että hoppupöksyjakaja on tunaroinut. Silti laskut tulevat tasaisesti ja joka kerran korotusten kera.

  4. avatar Riitta Nyqvist sanoo:

    Moikku Ilkka ja muut!
    Me suomalaiset olemme erikoistuneet mutisemaan nurkan takana tyytymättömyyttämme.
    Siksi on hienoa, että sinä Ilkka vedät kissat, koirat, lehdet ym vastuukipöydällesi..
    Ei lehti, eikä muutkaan palveluita-tuotteita myyvät ”päätepisteet” tietäisi,
    missä mennään tai ollaan menemäti,
    jos kaikki aina vaan ja kukka ei koska mittä..
    Olin kiitollinen aina asiakaspalautteesta bisneksessä,
    sillä asiakas on kunkku, hänellä on oikeus vaatia rahansa edestä palvelua.
    Kenelläkään pitkän matkan bisneksentekijällä ei ole varaa jättää kuulematta epäkohtia asiakkaaltaan.
    Meillä ”mun-teki-mieli-sanoa-kansalla” on opittavaa ja paljon.
    Olen ihan varma,
    että HäSa ja muut paikalliset ovat valmiit ottamaan nimim. S II risusi vastaan, se on myös
    lehden tekijöiden tärkeimpiä tehtäviä, tietty juttujen lisäksi.
    Huom! mä en saa tästä mitään bonusta HäSa enkä muiltakaan.
    Minulle on vaan sydämenasia,
    että aluemedia voi hyvin..
    ihan itteni tähären.
    T. Riitta

  5. avatar S II sanoo:

    Riitalle: risuja ja ruusujakin on annettu, heikoin tuloksin. Mutta mehän ollaankin Hämeessä. Sitä ei vain jaksaisi maksavana asiakkaana odotella näitä parannuksia…kun kestää ja kestää…

  6. avatar Riitta Nyqvist sanoo:

    Iltaöitä S II!
    Ymmärrän Sinua, aika on kallista rahaa.
    Älä väsy, anna palaa ja paas palautetta edelleenkin!
    Täytyyhän Hämeenkin tajuta missä mennään..
    T. Riitta

Jätä kommentti

css.php